Gençliğin Yeni Gözdesi Sanalika


Facebook’tan sonra gençliğin yeni gözdesi; Sanalika. Sanalika nedir? Ne değildir? Hileleri var mıdır? İşe Yarar mı? Sanalika zararlı mıdır? Hangi yaş grubuna hitap eder? Bunlara bir göz atacağız.

Sanalika; Yaratıcılarının tanımlamasıyla, bambaşka bir sanal dünyadır. Bir ara sanal bebekk yada sanal çiçek çılgınlığı vardı. Küçük bir oyuncak bebek, ağlayınca mama veriliyordu. Falan filan. Sanalika işte bunun gelişmiş halidir. Sanalika, sohbet ve oyun odası karışımı bir dünyadır aynı zamanda.

Sanalika bir kumar değildir. Ama ticarete açıktır. Orada kazandığınız yetenekleri paraya çevirebilirsiniz. Sanalika bir kız tavlama platformu değildir. Ancak o da mümkündür.

Her oyunla olduğu gibi sanalikada da hileler vardır. Bunlar çoğu zaman işe yarar. Hileler bölümünde bu konular anlatılmaktadır zaten.

Sanalika zararlı mıdır? İşte YÜZ puanlık uzman sorusu. Sanalika Alkol gibidir. Zamanlamasını yapamazsanız ya da olayı abartırsanız; oldukça zararlıdır. Ancak günde 1-2 saat bu dünyanın yükünden kurtulup bambaşka bir dünyada yaşamann kimseye bi zararı olmaz kanısındayım. Daha uzun süreler Sanalika Dünyası’nda kalmak sizi bu dünyadan koparabilir. İşlerinizi aksatabilir. Aile yaşamınıza zarar verebilir.

Her yaş grubu için Sanalika’da ilgi çekici bölümler var. Ancak ben 12-25 yaş arası önümüzdeki aylarda tam bir Sanalika patlaması olacağı kanısındayım.

Yorumlar

  1. ben 7-12 yaş grubunda oynuyorum 500 kadar kişi tarafından tanınıyorum kendi sanalika blogum var bu arada yaş grubları 7-12 13-17 ve 18-77 dir bilginize

    YanıtlaSil
  2. ben bu yazıya katılıyorum sanalika gerçekten bağımlılık yapıyor ben bi başlıyorum bilgisayara akşama kadar sürüo metin2den kurtuldum derken sanalikaya tutuldum ama hep o irem cadısı yüzünden söyledi bana böle bi oyun olduğunu bende başladım bu yüzden sınavlarıma çalışamıyorum irem seni parçalıcam

    YanıtlaSil
  3. ben metin2 ve sanalika dan kopamıyorum yardım

    YanıtlaSil
  4. benim öğrencim de sanalika oynuyor.çocuk okulda sanalikadan başka bişi demiyor arkadaşları internetin kankası diyorlar ona :)

    YanıtlaSil
  5. evet sanalikadan kurtulamıyorum derslerime onun yüzünden çalışamıyorum. ama nette çocuk var aldım. internetteki zararlı müstehcen içerikli şeleri kapatıyoo. ondan aldık iyi oldu çünkü kapanmasaydı yasaklanmasaydı nben devam edecektim ve şuan 5.sınıftayım birçok sınavım var hiç önermem sanal oyunları

    YanıtlaSil
  6. ewt yha bende kurtulamıyorum sanalika yüzünden akşam sabah dinlemiyorum sıkılmadan oynuyorum kendimi tutamıyorum 5sınıfın 2.dömindeyim çok zor ödevler bol bol ama sanalika yüzünden yapamıyorum yaaaaa

    YanıtlaSil
  7. ya nolur bi nasıl iş bulunur soyleyin arkadaşlar

    YanıtlaSil
  8. vay sizi veletler bırakın boyle sapıkca oyunları dersinize calisin adam olun,sonra Adsız abi demişti dersiniz =)

    YanıtlaSil
  9. yhaaaaa çookkk haklısınz sanalika bağımlılık yapıo bnm bi arkadaşm var bna o söledi la kşke sölemesedi çoookkk kötü

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar Çok Kolay 1 gün 5 1 gün 4 1 gün3 saat oynayın gide gide düşürün her gün düşürdükçe bırakacaksınız yada sanalikada fakirler genelde yok hep zenginler düşünmeden eşyalarınızı ve sanillerinizi bitirin saden sonra kendiniz bırakacakzınız.ama dikkat ben çok gördüm genelde bıraknlar hemen farmville oyunnuna sarıyor :)

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar bende dün başaldım abim dedi banada güzel bir oyun ama bağımlılık yapıyor sanki bugün sportika diye bir yer açıldı ya içeri girdim içecek satan adam bişeelr verimmi ne istersiniz diyor ama dediğimi yapmıyor bende sinirlendim iyice dedimki çok afedersiniz o... çocuğu dedim bira ver lan dedim sonra gdiodum güvenlik görevlileri beni 180 dk oyundan uzaklaştırdı şimdi yeni çıktım açmıyor yeni üye oluom geen hata diyor 1 gün sonra yine açılacak nede olsa görevlilere yapacağımı biliommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  12. ya sanalikaya del, oluyorum 5. sınıfa geçtim bırakamıyorum her gün açıyorum ya sanalika ama muhteşem bişey o yüzden bırakamıyorum :)

    YanıtlaSil
  13. yaaa siz böle sapıkça oyunları oynamayın veletler orada bazıları azqın oluyo oynamayın böle oyunları

    YanıtlaSil
  14. Özellikle aileler okusun..Sanalikaya üye olan çocuklarınız oradaki yaşı geçkin sapıklar tarafından tehlikede...

    YanıtlaSil
  15. bence çok saçma bir oyunn

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Küfür ve Hakaret içeren yorumlar yazmayınız.Yorumunuz silinecektir.Yorum yazarken Türkçemizi doğru kullanalım.Eğer "Yorumlama Biçimi"nde "Google Account,LiveJournal,Wordpress,TypePad,AIM,OpenID" seçeneklerinin ne olduğunu bilmiyorsanız "Adı/Url" seçeneğini kullanınız.